Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Antika schackklockor
Författare Meddelande
Julianna
Medlem
#1 Skrivet: 24 Nov 2004 20:37

Är det någon som har en aning om det finns någon som säljer den typen av prylar någonstans?

zohar
Moderator
#2 Skrivet: 24 Nov 2004 20:41

Din lokala schackklubb kanske?

Julianna
Medlem
#3 Skrivet: 24 Nov 2004 21:34

Tyvärr, dom har bara gamla vanliga schack klockor. Jag har ringt till pensionärs schackklubben men dom hade haft inbrott för ett antal år sedan och blivit bestulna på sina åldriga ur. Det är väl en smal nich men jag tänkte att om jag kastar ut litet krokar här och var så kanske jag kan få napp till slut. Det är inte ens jag själv som vill ha den utan min äldre bror. Men han hoppas på att jag ska kunna leta upp en åt honom.

zohar
Moderator
#4 Skrivet: 24 Nov 2004 21:39

Hur antik ska den vara? Jag menar, det kan ju bli riktigt svårt faktiskt. Det är ju sådant de visar upp på Antikrundan för 10 papp. Sök på nätet, eller annonsera på någon större schacksida.

Julianna
Medlem
#5 Skrivet: 24 Nov 2004 21:50

Brorsan är ute efter en skeleton klocka av någon liknande modell som han sett i någon schackfilm (som jag inte minns vad den heter). Jag gissar på att det rör sig om sent 1800 tal eller ganska tidigt 1900 tal. Nätet var första stället jag började leta på. Men antagligen gör jag något fel för jag har lagt ner ett antal timmar och inte hittat något. En gång såg jag ett ur av en intressant modell på ebay men den som auktionerade ut den han dra tillbaka aktionen innan jag lyckats kolla med brorsan att det var rätt. Fast skicket på den var halvtaskigt. Mitt hopp står för närvarande till att jag har ren tur får napp av någon som har ärvt en dylik klocka av sin farfarsfar eller nå't. Så jag slänger ut krokar här och där i en svag förhoppning om napp på ett eller annat sätt.
Har du tips på någon stor schacksida att annonsera på?

zohar
Moderator
#6 Skrivet: 24 Nov 2004 21:58

www.schackforum.se/
www.chessopolis.com/
www.schackpalatset.com/
Den sista länken är en kul sajt som drivs av Lelle här på Online. Om inte annat finns det vidare länkar på dessa sidor.

Du måste logga in för att kunna posta!