| Författare |
Meddelande |
Kurre
Medlem
|
#1 Skrivet: 14 Nov 2004 22:10
Denna tråd är dedikerad till medlemmar i laget "spiddekagan" från Skåne. Då närmar det sig matchstart! Vi har följande möten i vår grupp om jag förstått reglerna rätt: Zohar möter: Lelle, Zokop, Oldtimern och Tedis. Peter Algotsson möter: Kolsäcken, Teds, Emman och Welder Jag, Kurre möter: Kielborglund, Dempa, Lupus75 och Richard Obelix möter: JB007, Jackse, dannej och adth Jag ber dig Zohar - i egenskap av gruppledare - hojta till i denna tråd om mötena enligt ovan i någon punkt är felaktiga...! Alla rapporterar sina partier till mig. När alla partier matchen är klara rapporterar jag alla partier i matchen till Zohar. REPETITION AV REGLER: ∞ 3-dagars betänketid gäller och partierna är raitinggrundade (inga partier ska förloras på tid, och längre tid är tråkigt) ∞ Om en spelare avbryter turneringen förloras hans pågående partier. ∞ Alla hjälpmedel som inte orsakar skada i motståndarlaget är tillåtna (ej batonger eller liknande tillhyggen). Gruppledarna kan besluta om poängavdrag för kränkningar. Ett gott uppförande är vårt motto! ∞ Man får hjälpas åt inom lagen med partierna. Eventuella oklarheter vad gäller spelregler och annat som har med "En gaffel i kartan" att göra kan med fördel tas upp i denna tråd... LYCKA TILL! Kurre
|
toremolinos
Medlem
|
#2 Skrivet: 14 Nov 2004 22:18
Ursäkta en främling, men är inte inmundigande av spiddekauga att jämställa med doping?!
|
Kurre
Medlem
|
#3 Skrivet: 17 Nov 2004 22:03
Zohar har tagit första poängen till vårt lag redan igår...- bara att buga och gratulera! Kampen fortsätter......
|
Peter_Algotsson
Medlem
|
#4 Skrivet: 26 Nov 2004 11:33
Tack för bra ledarskap! Glöm inte att vi ses på Café Erik i Malmö kl 15 den 19/12 eller 2/1. Eller kanske rent av båda gångerna. Skulle någon övrig vilja spionera på vårt interna arbete på Café Erik är ni välkomna mot inträdes-prov. Vid förra mötet var Smilla med och tog del av våra knep mot att vi fick några av henne. "För Spiddegaugan i tiden" PS... borde det inte gå att rulla en spiddegauga på en löpare???? Peter
|
zohar
Moderator
|
#5 Skrivet: 29 Nov 2004 00:18
Vår stackars lagledare Kurre har skrivit fel datum för ledighet, och har nu missat sina 4 partier i Turneringen. Dempa, Kielborglund, Lupus75 och Rikhard har därmed vunnit partierna mot honom. Ödets ironi drabbar de mest trevliga människor. Nu får vi andra kämpa på!
|
zohar
Moderator
|
#6 Skrivet: 29 Nov 2004 21:59
29/11: Spiddekagan 0-2 Schackpalatset zohar Lelle Peter_A kolsäcken Kurre 0-1 kielborglund Obelix 0-1 Gurra602 Spiddekagan 2-1 Uppland4 Zohar 1-0 zokop peter_A 1-0 Teds kurre 0-1 Dempa obelix jackse Spiddekagan 3-1 EL DORADO zohar 1-0 Oldtimern peter_A 1-0 emman kurre 0-1 Lupus75 obelix 1-0 dannej Spiddekagan 2-1 BÄSTKUSTEN zohar 1-0 Tedis peter_A welder kurre 0-1 Rikhard obelix 1-0 Champ
|