| Författare |
Meddelande |
breschnew
Medlem
|
#31 Skrivet: 10 Nov 2004 20:01
Vi tar 8 lag och jag hoppas att en person som jag tycker är fantastikt trevlig och festlig" klampar" in med "dunder å brak" som lagledare för lag syd:nämligen ingen mer eller minde än :Asvo!!! "just give him a big hund"
|
Teds
Medlem
|
#32 Skrivet: 10 Nov 2004 20:03
Förslag 2b röstar jag på
|
nibo
Moderator
|
#33 Skrivet: 10 Nov 2004 20:06
Jag röstar på 2a. Skulle vi välja lag själva?!
|
RubenTrut
Medlem
|
#34 Skrivet: 10 Nov 2004 20:06
mitt tips är 1b
|
breschnew
Medlem
|
#35 Skrivet: 10 Nov 2004 20:09
Ifall Asvo inte skulle vara nöjd med enbart en stor hund så får man väl erbjuda honom :ett erbjudande han inte kan motstå" på känt maffiaman;er
|
scythehorror
Medlem
|
#36 Skrivet: 10 Nov 2004 20:29
Ni behöver inte bekymmra er över a- eller b-alternativen eftersom vi anpassar antal lag efter deltagare. Om det blir fyramannalag går de två bästa lagen från varje grupp till finalen.
|
Barbie
Medlem
|
#37 Skrivet: 10 Nov 2004 20:40
Ledsen men jag har nu insett att jag kommer att få tidsbrist. Kan jag dra tillbaka min anmälan, det är ju många ändå i 08-området som vill spela.
|
breschnew
Medlem
|
#38 Skrivet: 10 Nov 2004 20:43
nej,nej och åter nej!! hoppa inte av nu! Det skulle i så fall vara om Emman kunde ta din plats!?
|
Kurre
Medlem
|
#39 Skrivet: 10 Nov 2004 21:21
Jag föreslår 8-mannalag, men för all del; 4-mannalag får också bra. Är några grupper färdiga? hade varit bra och veta om det nu är tänkt att vi själva ska bilda lagen.... Om vi ska spela med 4-mannalag kan man väl göra en ansats att få ihop jämna lag (samma genomsnittliga ranking). Det blir mest spännande då eller hur?
|
scythehorror
Medlem
|
#40 Skrivet: 10 Nov 2004 21:28
OK, Barbie om du ändrar dig får du anmäla om dig.
|
zohar
Moderator
|
#41 Skrivet: 10 Nov 2004 21:28
Håller just på att skriva in allas rating i listan! Kommer snart i tryck. Tanken är att ni utifrån listan ska maila 3 spelare från samma landsända och bilda lag (varav en är lagledare). Om jag är lagledare så föreslår jag att du, Smilla och Obelix ingår i ett Skåne-lag. Klappat å klart! Om alla gör likadant, så behöver jag och Scythehorror inte tvångsindela alla lagen. KOM IGEN NU ALLA!!!
|
scythehorror
Medlem
|
#42 Skrivet: 10 Nov 2004 21:30
[u]Olika fördelar/nackdelar[/u] [b][u]Fyramannalag[/b][/u] + skötseln av lagen och grupperna inte blir enklare. eftersom det spelas mindre partier per person och omgång, förlorar laget inte lika mycket poäng om någon hoppar av som vid 8-lag. 72+90=162 partier med 48 deltagare (6.75 partier per deltagare) - det kan vara en nackdel att det blir två omgångar. [b][u]Åttamannalag[/b][/u] + turneringen blir klar snabbare. 120 partier med 48 deltagare (5 partier per deltagare) - skötseln av lag blir klumpigare(lagled.), av grupperna mycket krångligare vi MÅSTE ha en till gruppledare [b][u]Tolvmannalag[/b][/u] + turneringen blir klar snabbare - skötseln av lag blir blir mycket klumpigare(lagled.), av grupperna krångligare. 72 partier med 48 deltagare (3 partier per deltagare)
|
zohar
Moderator
|
#43 Skrivet: 10 Nov 2004 21:37
Just nu är 55 deltagare anmälda
|
scythehorror
Medlem
|
#44 Skrivet: 10 Nov 2004 22:05
Nu är det klart! Det blir FYRAMANNALAG, eftersom det inte är säkert om vi får någon extra gruppledare men vi kanske har någon på gång. Fyra är enklast att administrera.
|
zohar
Moderator
|
#45 Skrivet: 11 Nov 2004 00:08
Turneringen heter från och med nu: EN GAFFEL I KARTAN Laguppställningarna fattas 5 spelare. Vi ska vara 60 sammanlagt. De 5 första spelarna som registrerar sig här får vara med i turneringen, efter det riskerar man bli reserv. Vissa landskap kommer slås ihop 2 och 2 för att det ska bli 4 spelare. Andra landskap med 1 eller 2 spelare går samman i en regional mix. Det är snart klart med laguppställningen. MEN VI BEHÖVER 5 SPELARE TILL!!!!!
|
scythehorror
Medlem
|
#46 Skrivet: 11 Nov 2004 03:38
På [b]måndag[/b] startar [b][u]EN GAFFEL i KARTAN[/u]![/b] sista anmälningsdag är på [b]söndag[/b] [b]60[/b] SPELARE FÅR PLATS, RESTEN BLIR RESERVER. [b]55[/b] ANMÄLDA JUST NU. [b]Hjuling[/b] kommer att bli den tredje Gruppledaren! [u] EN GAFFEL i KARTAN går till så här:[/u] •[b]Alla 60 spelare kommer att delas in i fyramannalag av oss. Det blir tre grupper med fem lag i varje grupp.[/b] • I laget kommer spelarna utifrån sin raiting att sitta på 1:a, 2:a, 3:e eller 4:e bord, någon i laget kommer också att bli Lagledare. • Man kommer att få möta alla andra i gruppen som sitter på samma bord som en själv. [b]OBS! man måste kunna starta 4 partier till på måndag ,16 är maxgränsen för antalet partier på sO, så om du ligger på gränsen STARTA FÖR GUDS SKULL INGA PARTIER![/b] • Alla i laget skickar sina resultat till Lagledaren(för er som tänkte bombarderade oss med mail :p), som sedan skickar vidare resultaten till Gruppledaren. • Varje grupp har en Gruppledare som sammanställer resultaten i en tabell på den här sidan, Gruppledarna är Hjuling, scythehorror och zohar. • De bästa lagen kommer sedan att få mötas i en final. [u]HÄR KOMMER DE REGLER VI SATT UPP TILL TURNERINGEN:[/u] ∞ 3-dagars betänketid gäller och partierna är raitinggrundade(inga partier ska förloras på tid, och längre tid är tråkigt) ∞ Om en spelare avbryter turneringen förloras hans pågående partier. ∞ Alla hjälpmedel som inte orsakar skada i motståndarlaget är tillåtna(ej batonger eller liknande tillhyggen). ∞ Man får hjälpas åt inom lagen med partierna. vi kommer att överge den här tråden när alla regler är 100% klara och starta en ny turneringstråd. Det som återstår är antal lag i finalen och mer exakt hur partiresultat ska skickas och poängräkning ske.
|