Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Sålla schacksnacket
Författare Meddelande
leif
Medlem
#1 Skrivet: 2 Nov 2004 23:48

Varför inte reservera en egen tråd åt lite mer seriösa inlägg och kåserier av typ [11, 12] i tråden "Remi?"? Hur ska man finna så goda inlägg, när de hamnar under en sådan rubrik utan att man hittar det av ren tillfälligghet?

Visst ska det finnas en massa "kulstrul" på den här sidan (sO) men jag tror också att det finns intresse för lite seriöst också. Jag är med på båda men tycker det är lite jobbigt när det blandas.

Synpunkter?

breschnew
Medlem
#2 Skrivet: 3 Nov 2004 00:01

Jag är den förste att hålla med. Seriösa inlägg möts med arrogans och spydigheter.Här behöver banne mig bli lite ordning å reda..

leif
Medlem
#3 Skrivet: 3 Nov 2004 00:12

Bra. Och?!..

breschnew
Medlem
#4 Skrivet: 3 Nov 2004 00:15

Jo,hade själv tänkt att jag skulle försöka att rensa upp i "träsket"

breschnew
Medlem
#5 Skrivet: 3 Nov 2004 00:23

Jo,att rensa "träsk" går till på ungefär samma sett som att rensa fisk.Man börjar så att säga.. uppifrån och går nedåt..

zohar
Moderator
#6 Skrivet: 3 Nov 2004 18:51

Du hamnade tydligen i träsket direkt, Leif. Meningen är ju annars att allmänt prat ska göras i "Övrigt", och schackprat ska vara i "Schack".

breschnew
Medlem
#7 Skrivet: 3 Nov 2004 20:35

Abropå "träsket" så kommer det mig att tänka på när jag som ung lovande ungdomspraktikant på ett fritidshem skulle läsa saga för dom små liven. Favoriten,speciellt för en gynnare vill jag minnas var en serie som kallades för "träskmannen". När jag på mitt försynta sett påpekade att -det finns faktiskt en del annat som kan vara värt att läsa :snövit,kalle anka o.s. v. så rev han med bitter uppsyn dessa tidningar i strimmlor.här var det "träskis" som gällde.Ja oj oj oj ,undrar hur det gick för det arma barnet?...

Larsa
Medlem
#8 Skrivet: 3 Nov 2004 22:34

Håll dig till träsket ryssfjant och vet hut!

leif
Medlem
#9 Skrivet: 3 Nov 2004 22:50

Du har helt rätt zohar och till nästa gång ska jag tänka på det.
Betr. andra inlägg i den här tråden håller jag mig för god att ge några ytterligare kommentarer.
Tråden stängd för min del.

Du måste logga in för att kunna posta!