| Författare |
Meddelande |
AloChess
Medlem
|
#1 Skrivet: 29 Jan 2010 00:55
Nån som vill ta ett parti Alpha schack?
Söker nya schack vänner som man kan snacka med, och spela schack med.
Om någon är intresserad av att spela schack med mig på nätet så skicka ett meddelande.
Nån trevlig schack spelare som har skype?
http://www.heresysoft.com/alphachess.php
|
AloChess
Medlem
|
#2 Skrivet: 29 Jan 2010 18:33
Här e lite kort info om AlphaChess på svenska:
AlphaChess är perfekt schack spel att spela med din vänner eller utmaning mot din dator. Spelet är mycket enkelt och lätt att använda. Det bästa är att du kan utmanna hela världen eller dina vänner med spel över internet.
Mer info om AlphaChess på engelska:
AlphaChess is the perfect chess game to play with your friends or to help you practice by challenging your computer. It offers you multiple advanced fonctionnalities that makes it stand out of others while staying very simple and easy to use. The best of wich is that you can challenge your computer thanks to it's artificial intelligence or somebody else on a local game or network game across the internet.
One of the most interesting aspects of this game is it's simple and intuitive interface of which every section can be customized to your liking. All the colors that are used to draw the game board can be changed to create something unique. After you install the game you will be able to choose between 5 predefined themes of colors and you will also be able to add as much as you like to allow you to quickly change the appearance of the game. On top of that you can also choose between 18 chess pieces sets with which you can play. You can also modify the color of the pieces which allows you to create a totaly new and original interface.
Required operating system : Windows 98,NT,ME,2000,XP,2003.
Necessary disk space : 1.40 Mb
Note : If you have a firewall or router on your network, open port 2570 if you want to create online games. Read the online help for more information.
Ladda hem spelet, och online hjälp finns på:
http://www.heresysoft.com/alphachess.php
http://www.heresysoft.com/alphachess/help.html
Bild på spelet:
http://www.heresysoft.com/i...alphachess_large.jpg
Vill du ha spelet på svenska? så går det bra, ladda hem språk filen på:
http://www.heresysoft.com/d...nguages/AChessSW.zip
Man spelar mot andra på nätet, som bor i tex USA och Brasilen..
Vill du spela alpha schack med mig, så skicka mail till mig på:
alpha@hotmail.se
Eller ringa mig på Skype, sök på mitt skype namn: olalalalabez74.
|
machucado
Medlem
|
#3 Skrivet: 29 Jan 2010 18:49 - Redigerad av: machucado
Citerar: AloChess, #1: Om någon är intresserad av att spela schack med mig på nätet så skicka ett meddelande.
Fan va fräckt det hade varit om det hade funnits någon schacksajt där man kunde spela schack på nätet och skicka meddelanden! 
|
Misstro
Medlem
|
#4 Skrivet: 30 Jan 2010 19:57
Är det nån vill spela?
|
machucado
Medlem
|
#5 Skrivet: 30 Jan 2010 20:25
Citerar: Misstro, #4: Är det nån vill spela?
Gå in på "nytt parti" och skapa en utmaning!
|
1234matte
Medlem
|
#6 Skrivet: 30 Jan 2010 22:21
ja
|
Naser
Medlem
|
#7 Skrivet: 30 Jan 2010 23:35
vad menar DU?
|
Solar_Plexus
Medlem
|
#8 Skrivet: 30 Jan 2010 23:49
Den här tråden var ju riktigt kul! Undrar vad nästa inlägg ska bli för nåt´ 
|
Schumacher
Medlem
|
#9 Skrivet: 31 Jan 2010 11:18
Jag är Mulla Mad Dog Al-Quisling. Vill någon spela mot mig så passera första svarta hålet till vänster om tecknet Vettvillingarna, som är mitt astro-kollegiala teckenn (och min Aspergianska personlighet. Sväng sedan till höger på torsdag. Gå sedan in genom kattdörren, och vips är du i de sinnessvagaste och kassaste schackspelarnas förlovade land!!
|
krokofant
Medlem
|
#10 Skrivet: 2 Feb 2010 22:16
Citerar: Schumacher, #9: Jag är Mulla Mad Dog Al-Quisling. Vill någon spela mot mig så passera första svarta hålet till vänster om tecknet Vettvillingarna, som är mitt astro-kollegiala teckenn (och min Aspergianska personlighet. Sväng sedan till höger på torsdag. Gå sedan in genom kattdörren, och vips är du i de sinnessvagaste och kassaste schackspelarnas förlovade land!!
Det låter som ett land man platsar i! Dit ska jag åka på semester
|
John_B
Medlem
|
#11 Skrivet: 2 Feb 2010 22:37
Äntligen ett ställe där man passar in! Fantastiskt!
|
ComebackDirekt-örgryte
Medlem
|
#12 Skrivet: 2 Feb 2010 23:23
Dit ska jag åka på semester
Ja, nu är ju läge att vara var som helst utom på denna väderbitna del av tredje klotet från solen...
|
ComebackDirekt-örgryte
Medlem
|
#13 Skrivet: 2 Feb 2010 23:25
Citerar: krokofant, #10: Dit ska jag åka på semester
OJOJOJ!! Jag blir bara värre för var dag... eftersom jag inte ens kan citera Krokofant rätt, så får jag citera Ola Magnell: "Han kan inte ens citera Kalle Sändare rätt"...
|
uct2
Medlem
|
#14 Skrivet: 3 Feb 2010 11:36
Citerar: ComebackDirekt-örgryte, #13: OJOJOJ!! Jag blir bara värre för var dag... eftersom jag inte ens kan citera Krokofant rätt, så får jag citera Ola Magnell: "Han kan inte ens citera Kalle Sändare rätt"...
Den som kan hitta ett så lämpligt citat från Ola Magnell är värd all aktning!!
|
Solar_Plexus
Medlem
|
#15 Skrivet: 3 Feb 2010 21:54
Eftersom de slagfärdiga citaten duggar tätt här så ska jag be att få framföra ett litet bidrag: "I schack vinner den som gör det NÄST sista feldraget" Citat: Savielly Tartakover.
|
vilhelm
Medlem
|
#16 Skrivet: 3 Feb 2010 23:05
Citerar: machucado, #3: Fan va fräckt det hade varit om det hade funnits någon schacksajt där man kunde spela schack på nätet och skicka meddelanden!
Detta fick i allefall mig att ramla av stolen i gapflabb
|
machucado
Medlem
|
#17 Skrivet: 3 Feb 2010 23:37
Erkänn, det hade varit fräckt...
Visste väl att någon skärpt typ skulle förstå mig 
|
barr
Moderator
|
#18 Skrivet: 4 Feb 2010 00:32
Citerar: vilhelm, #16: Citerar: machucado, #3:
Fan va fräckt det hade varit om det hade funnits någon schacksajt där man kunde spela schack på nätet och skicka meddelanden!
Detta fick i allefall mig att ramla av stolen i gapflabb
Citerar: machucado, #17: Erkänn, det hade varit fräckt...
Visste väl att någon skärpt typ skulle förstå mig
Ni är för goa! 
|