Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Vem tror ni vinner SO Individuella mästerskap?
<< . 1 . 2 . 3 .
Författare Meddelande
Kleimark
Medlem
#61 Skrivet: 21 Feb 2010 12:36

Citerar: Why_Not, #59:
PS. om du ber din mamma att städa ditt rum lite oftare så kanske du får lite mindre damm i datorn.

Har du någonsin öppnat en dator och sett hur mycket damm det finns inuti den? Risken att det kommer damm i fläkten på en dator beror inte på hur ofta man dammsuger. Trodde du allvarligt så?

asvo
Medlem
#62 Skrivet: 21 Feb 2010 12:53

På min dator står det i bruksanv. att fläken ska rengöras genom att dammsugning vilket jag också gjort flera gånger .
PS. Under pågående parti mellan Why_not - nastyboy verkar fläkten kärvat helt DS

Batista77
Medlem
#63 Skrivet: 21 Feb 2010 13:46

Och man ska inte ha en vanlig dammsugare. Det kan bli statiskt och rensa hela datorn. Det är skillnad mellan fuktig och torr luft!

asvo
Medlem
#64 Skrivet: 21 Feb 2010 14:23

Citerar: Batista77, #63:
Och man ska inte ha en vanlig dammsugare. Det kan bli statiskt och rensa hela datorn. Det är skillnad mellan fuktig och torr luft!

Jag har dammsugit med vanlig dammsugare i lufthålen där fläkten finns under ca 5 års tid "samma dator" och aldrig haft några problem , ofta är datorn påslagen under mycket lång tid .

sture_lindberg
Medlem
#65 Skrivet: 21 Feb 2010 14:45

Bara en stilla fråga : Vad har dammsugning att göra med vilken man tippar vinner det individuella mästerskapet ? Kanske en lite dammig fråga från mej ,men ändå.....

ETTA_på_STEGEN
Medlem
#66 Skrivet: 21 Feb 2010 14:49

Citerar: sture_lindberg, #65:
Bara en stilla fråga : Vad har dammsugning att göra med vilken man tippar vinner det individuella mästerskapet ? Kanske en lite dammig fråga från mej ,men ändå.....

Om jag hade dammsugit idag, då hade jag tippat på why_not
om jag inte hade dammsugit idag, då hade jag tippat Nastyboy ,,

så visst har dammsugning med tippandet att göra

asvo
Medlem
#67 Skrivet: 21 Feb 2010 14:50

Citerar: sture_lindberg, #65:
Vad har dammsugning att göra med vilken man tippar vinner det individuella mästerskapet ? Kanske en lite dammig fråga från mej ,men ändå.....

Det verkar var det som avgör vilken som vinner

sture_lindberg
Medlem
#68 Skrivet: 21 Feb 2010 14:55

Citerar: asvo, #67:
Det verkar var det som avgör vilken som vinner

Ok,till nästa Individuella mästerskap ska jag dammsuga mera regelbundet. Då blir jag farlig..

asvo
Medlem
#69 Skrivet: 21 Feb 2010 15:02

Citerar: nastyboy, #52:
Jag har dock inte kunnat ha analysprogrammet igång speciellt länge på varje drag, eftersom jag har fått in damm i fläkten på datorn. Bara efter att ha analyserat de komplicerade ställningar, som bajenager och Why_Not spelar upp, en liten stund så säger det tjoff och datorn stängs av p.g.a. temperaturen inne i datorn blivit för hög.

Jo lär av nastybyos misstag

asvo
Medlem
#70 Skrivet: 21 Feb 2010 15:08

Citerar: sture_lindberg, #68:
Ok,till nästa Individuella mästerskap ska jag dammsuga mera regelbundet. Då blir jag farlig..

Ja under de 3 min. du tänker på draget gäller det att inte få damm i näsa o ögon

sture_lindberg
Medlem
#71 Skrivet: 21 Feb 2010 15:12 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: asvo, #70:
Ja under de 3 min. du tänker på draget gäller det att inte få damm i näsa o ögon

Exakt ! ja dammsugningen får ju inte gå före mina schackliga principer !

Orangutangen
Medlem
#72 Skrivet: 21 Feb 2010 15:39

Citerar: asvo, #69:
Jo lär av nastybyos misstag

Du menar dustyboy?

asvo
Medlem
#73 Skrivet: 21 Feb 2010 16:03

Citerar: Orangutangen, #72:
Du menar dustyboy?

http://schackonline.com/spela/personal.php?playerr ID=14713

nastyboy
Medlem
#74 Skrivet: 21 Feb 2010 23:15

Citerar: Why_Not, #59:
Jag har aldrig under min karriär som "närschackspelare" varit med om att en spelare har tagit upp diskussionen om att han har förlorat ett föregående parti mot mig under pågående parti, vilket vi håller på med nu, om jag behöver påminna om det.

För övrigt är det kutym att man under pågående spel inte säger att motstånadaren står på förlust även om han gör det.

PS. om du ber din mamma att städa ditt rum lite oftare så kanske du får lite mindre damm i datorn.

Jag syftade på det färdigspelade partiet.

Min erfarenhet är att på www.schackonline.com gäller inte den kutym som gäller i schackklubbar. Att spela korr online är ju trots allt mer att analysera schack än att spela schack i vanlig närschacksmening.

Anser man att det är oartigt att säga som det är att man står på vinst, ja du behöver man ju inte heller säga att det är remi, bara för att vara artig. Då kan man istället säga: - Du, kan vi vänta med det där tills efter partiet.

Jag spelar bl.a. i Åhus SK och där är det inte kutym att man inte får prata om detta. En av dem jag mött där brukar säga till mig mitt under partiet att nu är det remi och nu kan det inte bli något annat. Han tar illa upp för att man försöker vinna mot honom i stenremiställningar. Och då tar han sig rätten att säga att det är remi. Så att vad som är kutym det kan skifta friskt från klubb till klubb.

Min mamma har ont i knät och jag har dessutom flyttat till en egen lägenhet och dessutom skulle det kännas fel moraliskt att låta någon annan städa. Jag städar när det behövs, men jag har inga mattor på golven, så det yr omkring mer damm och dessutom suger fläkten i min bärbara dator i sig ganska mycket. Jag har dammsugit fläkten men borde kanske tänkt på att rengöra just fläkten i datorn på detta sätt varje gång jag dammsugit. Det gick över 1½ år utan att jag rengjorde fläkten. Har inte haft detta problem med stationära datorer. Man tänker liksom inte på datorn när man städar. När jag var ung och lärde mig städa hade jag ingen dator, så jag har inte kommit in i rutinerna. Det går inte att lära gamla hundar att sitta. Vanskötsel av avancerad hemelektronik är ett vanligt I-landsproblem.

nastyboy
Medlem
#75 Skrivet: 21 Feb 2010 23:33 - Redigerad av: nastyboy

Jag vill ställa upp i en ny gren. Jag vill bli det första individuella mästerskapets SÄMSTA FÖRLORARE. Jag nominerar härmed mig själv. Jag lovar att komma upp med massor av ännu flera bortförklaringar. Är det någon mer som vill bli nominerad?

Jag radar härmed upp följande bortförklaringar:
1) Jag har lagt min energi på diskussioner här i Forumet istället för på finalpartierna.
2) Jag har lagt min energi på att komma på bortförklaringar till varför jag spelar så dåligt, istället för att verkligen försöka ge konkurrenterna en match.
3) Jag har inte rengjort fläkten i datorn under 1½ års tid före finalen.
4) Jag har ett jobb att sköta och har inte tid med den här skiten. Jag har inte tillåtelse av min chef att vara inloggad på arbetstid för att spela schack.
5) Processorn i min dator är inte tillräckligt snabb.

6) Min databas är föråldrad.
7) Jag har ätit fel kost.
8) Jag har påverkats av yttre faktorer.
9) Livet i allmänhet är ett helvete.
10) 30-dagars är inte min grej.
11) Jag spelar SSKKs Ö10 samtidigt och blir splittrad.
12) Kackerlackan satte Ullsten i karantän, så jag fick gå med i ett PC och fick ännu fler partier på halsen.
13) Jag HATAR ATT MISSBRUKA schack på det här sättet. Jag har blivit schackoholist.
14) Det pågår ett vinter-OS.

trulpen
Medlem
#76 Skrivet: 22 Feb 2010 00:02

Citerar: nastyboy, #75:
Jag vill ställa upp i en ny gren. Jag vill bli det första individuella mästerskapets SÄMSTA FÖRLORARE. Jag nominerar härmed mig själv.

Haha, du är skön, nasty!

Kleimark
Medlem
#77 Skrivet: 22 Feb 2010 00:10 - Redigerad av: Kleimark

Jag HATAR ATT MISSBRUKA schack på det här sättet. Jag har blivit schackoholist.

Det låter trevligt. Problemet är om du har andra specialintressen som blir lidande.

asvo
Medlem
#78 Skrivet: 22 Feb 2010 08:40

Jag vill bli det första individuella mästerskapets SÄMSTA FÖRLORARE.

Jag tycker nog du har god chans att vinna den titeln i finalgruppen

sture_lindberg
Medlem
#79 Skrivet: 22 Feb 2010 10:41

Citerar: nastyboy, #74:
Att spela korr online är ju trots allt mer att analysera schack än att spela schack i vanlig närschacksmening.

Håller med till 100 procent. Gäller att ha bra robotar vid sin sida.

palmann3
Medlem
#80 Skrivet: 22 Feb 2010 14:29

Ta' det som en mand, nastyboy. Ikke som en boy.

trulpen
Medlem
#81 Skrivet: 22 Feb 2010 15:22

Jag tycker att nasty visar på ett sunt förhållningssätt till sina förluster.

nastyboy
Medlem
#82 Skrivet: 22 Feb 2010 16:47

Det är inte alla som förstår ironi. Och sedan finns det sådana som förstår ironi men bara när det är på deras eget språk. Det är lite pretentiöst att som dansk hävda att man förstår alla subtiliteter i det svenska språket.

palmann3
Medlem
#83 Skrivet: 22 Feb 2010 18:25 - Redigerad av: palmann3

B og I ?

Ullsten
Medlem
#84 Skrivet: 22 Feb 2010 21:55

Ska man behöva använda den här för att folk ska fatta?

barr
Moderator
#85 Skrivet: 22 Feb 2010 22:44

Citerar: Ullsten, #84:
Ska man behöva använda den här för att folk ska fatta?

Ja, som regel är det så när man inte har personen framför sig, eller kan höra tonfallet av den andres röst.

Rybka
Medlem
#86 Skrivet: 23 Feb 2010 19:24

Kan herr moderator barr vara vänlig och stänga tråden,
eftersom den spårat ur totalt

(Ännu en tråd som Sture tar upp det slutdiskuterade ämnet)
"Gäller att ha bra robotar vid sin sida."

Kleimark
Medlem
#87 Skrivet: 23 Feb 2010 19:31

Citerar: Rybka, #86:
Kan herr moderator barr vara vänlig och stänga tråden,
eftersom den spårat ur totalt

Som författare till tråden, kan du stänga den själv om du vill.

farbrorjo
Moderator
#88 Skrivet: 23 Feb 2010 19:41

Tråden stängs på trådskaparens begäran.

<< . 1 . 2 . 3 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.