| Författare |
Meddelande |
nicholas
Medlem
|
#31 Skrivet: 29 Jan 2010 00:26
Så e det nog. bajen... e en grym filur.... 
|
nicholas
Medlem
|
#32 Skrivet: 29 Jan 2010 00:29
Min kille kan det här(Kleimark)
|
nastyboy
Medlem
|
#33 Skrivet: 2 Feb 2010 01:21
Citerar: vilhelm, #29: jag tror att nasty som faktiskt är kvalificerad till mästarklassen i sm tar hem det
Protagonist är troligen tillräckligt högt rankad för att vara mästarklasspelare även han
bajenager har ju spelat korr på en mycket högre nivå än jag
det är liksom lite skillnad på klasserna Ö, H, M och SM (inte alla finns i Sverige)
jag har bara 2073 i korr-ranking
de bästa i Sverige har runt 2600
bajenager skulle väl ha någonstans mellan 2400 och 2600
det är ICCF-ranking vi pratar om
|
ole.buus
Medlem
|
#34 Skrivet: 2 Feb 2010 18:02
Hvem der vinder? - Den bedste. - N .......... P ................ W .............. ?
Eller den bedste motor / mand. - Mand / motor.
____________ ¤
|
Trulz8
Medlem
|
#35 Skrivet: 2 Feb 2010 18:14
Np I'll beat anyone whoever wins 
|
ole.buus
Medlem
|
#36 Skrivet: 2 Feb 2010 18:25
'
I en match på 2 partier kan du inte vinde over Randomize.
.
|
Alexander_E2
Medlem
|
#37 Skrivet: 8 Feb 2010 14:02
Why Not vann ett parti mot Bajenager.
Grattis.
Var det avgörande finalpartiet ?
Vi får se...
|
nastyboy
Medlem
|
#38 Skrivet: 12 Feb 2010 23:41
De andra är bättre schackspelare än jag. På sin höjd kommer jag att ta ½ eller 1 poäng i finalen. Tur att det är orankade partier.
Dessutom tycker jag att ledarna seedade semifinal-poolerna konstigt. Några av de som var i samma grupp som Why_Not och bajenager skulle jag inte ha rått på. Men men man tackar och tar emot för att man fick nöjet att lira final. Och det utan att ens ha behövt muta någon av ledarna. Fantastiskt!
|
___o0o___
Medlem
|
#39 Skrivet: 15 Feb 2010 17:33
Jag har hela tiden trott att Why_not
kommer ta hem SO-titeln.
En bit in i finalspelet tycker jag att
det lutar åt Why_not.
|
vilhelm
Medlem
|
#40 Skrivet: 15 Feb 2010 22:38 - Redigerad av: vilhelm
Citerar: nastyboy, #38: De andra är bättre schackspelare än jag. På sin höjd kommer jag att ta ½ eller 1 poäng i finalen. Tur att det är orankade partier.
häng i
|
vilhelm
Medlem
|
#41 Skrivet: 15 Feb 2010 23:07 - Redigerad av: vilhelm
tråkigt att den jag tippade etta håller på att kasta in handuken 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#42 Skrivet: 16 Feb 2010 23:29
Why Not har jag tippat fran borjan.Och han kommer ockso att vinna ! Tror att de andra er rett chanslosa..
|
Protagonist
Medlem
|
#43 Skrivet: 16 Feb 2010 23:44
Är du full Sture..?
|
sureatonce
Medlem
|
#44 Skrivet: 17 Feb 2010 02:46 - Redigerad av: sureatonce
En 08
|
sture_lindberg
Medlem
|
#45 Skrivet: 18 Feb 2010 23:59
Citerar: Protagonist, #43: Är du full Sture..?
Nej jag ar po Canaria..Finns inte so monga prickar der 
|
erikhannrup
Medlem
|
#46 Skrivet: 19 Feb 2010 16:24

|
Schumacher
Medlem
|
#47 Skrivet: 19 Feb 2010 17:40
Ja, om man måste vara full för att vara dålig tippare, så har la jag dragit på mig mycket fyllekrämpor vid detta laget. Leverstatusen var dock helt perfekt, så då slår la det på nåt annat....

|
nastyboy
Medlem
|
#48 Skrivet: 19 Feb 2010 19:00 - Redigerad av: nastyboy
Citerar: vilhelm, #41: tråkigt att den jag tippade etta håller på att kasta in handuken
det är för att du inte känner den du tippade på
korr är jag inte så bra på
och många är kvalificerade för klass M på schack-SM, säkert flera hundra svenskar
att man har framgångar inom närschack behöver inte betyda något
i närschacket är jag fokuserad på ett helt annat sätt än här, där det är ett ständigt in och utloggande
här måste du ha kontinuitet och vara fokuserad hela tiden på ett helt annat sätt
det finns korrspelare som varit uppe i SSKKs SM-grupp och som inte har mer än 1600-1700 i vanlig LASK-ranking
jag är också lågrankad i LASK-ranking (har strax under 1900) och mina framgångar i närschacket beror på att motståndarna underskattat mig och jag har fått slå ur underläge
med de hjälpmedel vi använder här kan man inte slå ur underläge
men det individuella mästerskapet är en trevlig träningsform och innebär ett antal bra träningspass för att komma igång till SM i Lund
bättre att göra misstagen här och lära sig och utvecklas när ingen tittar på än att göra det inför publik i Lund
mina närschackspartier på SM brukar dra publik eftersom jag anses spela på ett intressant och underhållande sätt och kan hitta på lite vad som helst
oberäknelig
dock är inget oberäkneligt för Fritte och c 
|
sture_lindberg
Medlem
|
#49 Skrivet: 19 Feb 2010 19:35
Citerar: Schumacher, #47: Ja, om man måste vara full för att vara dålig tippare,
Dolig ?? Nej jag tippar ju att Why Not vinner ..Och det er vel inget doligt tips ? Sen att Protagonist undrar om jag er full bara for det saknas prickar po`Canaria kan jag absolut inte roda over
|
nicholas
Medlem
|
#50 Skrivet: 19 Feb 2010 19:44
Finns bara en o det e Protagonist, vad e problemen?????
mvh nicke
|
machucado
Medlem
|
#51 Skrivet: 19 Feb 2010 19:45 - Redigerad av: machucado
Protagonist regula!
|
nastyboy
Medlem
|
#52 Skrivet: 20 Feb 2010 14:12 - Redigerad av: nastyboy
Jag är inte speciellt imponerad av Why_Not och hans egen spelstyrka som närschacksspelare, dvs utan motor. Om han nu ens är närschacksspelare. Jag hade en intressant konversation med honom, efter det att jag gjort ett allvarligt fel i slutspel och kommit helt offside med kungen. Då bedömde han ställningen som stenremi. Jag bjöd då remi, för jag tänkte att han kanske är så dum att han tar det. Men han avslog och då hade han fortfarande den uppfattningen att det var remi, men ville köra lite till. Det var vinst för honom då, men han var inte tillräckligt kaxig för att stå upp och erkänna det. Det är dumt tycker jag. Han skulle varit tuff mot mig och svarat att han stod på vinst och undrat vad jag inbillar mig som bjuder remi. Men nej då han skulle tvunget vara ödmjuk och osäker. Jag var tvungen att förklara för honom att jag gjort ett allvarligt fel och att han skulle vinna partiet. Det förstod han inte själv utan sina hjälpmedel. Så går det när man spelar med hjälpmedel för mycket. Då slutar man tänka själv. Mest kraftfull processor är det som vinner antar jag. För att överleva något sånär har jag ju själv varit tvungen att hålla god min i elakt spel och använda hjälpmedel. Jag har dock inte kunnat ha analysprogrammet igång speciellt länge på varje drag, eftersom jag har fått in damm i fläkten på datorn. Bara efter att ha analyserat de komplicerade ställningar, som bajenager och Why_Not spelar upp, en liten stund så säger det tjoff och datorn stängs av p.g.a. temperaturen inne i datorn blivit för hög. Så jag har god anledning att kasta in handduken.
Jag tror att i närschack, så skulle Protagonist vinna enkelt mot Why_Not, ja Protagonist skulle kanske inte ens tycka att det skulle ge något att möta honom.
Jag ska också förklara varför jag gick på bonden på h7: gör jag ingenting i den ställningen som är några drag innan jag äter bonden, utan bara står kvar med kungen på d6 tror jag det är och blockerar ställningen, så kommer det inte att hända något mer i det partiet. Jag kan gå fram och tillbaka med löparen. Men nu är det 30-dagars vi spelar och då kommer min tid att gå ut. Jag måste alltså hitta på något. Om jag spelar det korrekta så kommer inte tiden att räcka, för jag har inte möjlighet att vara online så mycket som jag egentligen behöver.
Missförstå mig inte nu. Jag opponerar mig inte mot något. Jag vill inte rikta kritik mot något. Jag skriver detta om hjälpmedel för att ge min synpunkt på situationen. Man måste lägga ner tid på partierna för att lyckas bra. Så är det bara. Man måste ha tid att logga in ofta. Det har man inte om man jobbar. Men jag ska sluta gnälla nu.
|
palmann3
Medlem
|
#53 Skrivet: 20 Feb 2010 21:30
'
Se partiet ____ o0o ____ - Why_Not
|
Rybka
Medlem
|
#54 Skrivet: 21 Feb 2010 11:41
Jag började tråden för att vi skulle göra bedömningar innan turneringen.
Men som de flesta trådar så spårar det ur.
A: tips när det avgörande partiet redan spelats. Det är lätt att efter avgörandet, att säga vad man trodde innan.
B: Bortförklaringar från en dålig förlorare. Och nedvärdering av en motståndare som han inte vet nått om. Och jämförelse med en tävlingsform som inte finns på SO. Om man inte gillar formen så finns andra möjligheter.
C: Och vad har spelare som inte deltager i turnering med utgången att göra ?
Man kan bara slå de som är med.
Klart slut från mig.
Grattis till segraren. En värdig segrare
|
sture_lindberg
Medlem
|
#55 Skrivet: 21 Feb 2010 11:53
Citerar: nastyboy, #52: Men nej då han skulle tvunget vara ödmjuk och osäker. Jag var tvungen att förklara för honom att jag gjort ett allvarligt fel och att han skulle vinna partiet.
Och om du nu ansåg att du stod på förlust,varför gav du då inte upp?
|
Ullsten
Medlem
|
#56 Skrivet: 21 Feb 2010 11:57
Därför att motståndaren måste visa att han vet hur han ska göra. Så länge det finns en chans att motståndaren bommar vinsten, så ska man inte ge upp. Hade han uttryckt sig självsäkert i sitt PM till mig hade jag kanske gett upp. Eller så hade jag tyckt att han den där Why_Not tror visst att han är något och fortsatt ändå.
|
Orangutangen
Medlem
|
#57 Skrivet: 21 Feb 2010 12:16
Citerar: nastyboy, #52: Jag har dock inte kunnat ha analysprogrammet igång speciellt länge på varje drag, eftersom jag har fått in damm i fläkten på datorn.
Dammsug datorn! Och fortsättningsvis lägenheten regelbundet.
|
sture_lindberg
Medlem
|
#58 Skrivet: 21 Feb 2010 12:22
Citerar: Ullsten, #56: Hade han uttryckt sig självsäkert i sitt PM till mig hade jag kanske gett upp. Eller så hade jag tyckt att han den där Why_Not tror visst att han är något och fortsatt ändå.
Så det verkar lite osäkert trots allt vad du skulle gjort.
|
Why_Not
Medlem
|
#59 Skrivet: 21 Feb 2010 12:32
Jag har aldrig under min karriär som "närschackspelare" varit med om att en spelare har tagit upp diskussionen om att han har förlorat ett föregående parti mot mig under pågående parti, vilket vi håller på med nu, om jag behöver påminna om det.
För övrigt är det kutym att man under pågående spel inte säger att motstånadaren står på förlust även om han gör det.
PS. om du ber din mamma att städa ditt rum lite oftare så kanske du får lite mindre damm i datorn.
|
machucado
Medlem
|
#60 Skrivet: 21 Feb 2010 12:35
Citerar: Why_Not, #59: PS. om du ber din mamma att städa ditt rum lite oftare så kanske du får lite mindre damm i datorn.
Detta hör jag ofta från mina motståndare under pågående parti! Speciellt i närschack 
|