Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Stegen?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 .
Författare Meddelande
zebb
Medlem
#121 Skrivet: 5 Sep 2004 20:58

ja,ja,pojkar livet är inte alltid en dans på rosor men ni hade i alla fall tur med vädret!

anders-panders
Medlem
#122 Skrivet: 23 Sep 2004 17:06

I går låg jag på plats 110 i stegen om jag inte minns fel, och sedan vann jag 1 parti mot laxfiskaren och steg till plats 60?
Ska det vara möjligt att avancera så snabbt eller är det något fel?

lancer
Medlem
#123 Skrivet: 23 Sep 2004 17:26

Håller med svar 105 skulle vara intressant att träffas live och spela skulle tro att många på 20 listan inte kommer på grund av att dom inte kan spela utan schackmotor flera spelare använder shcackmotor fast dom säger att dom inte gör det dom skulle jag gärna träffa och spela liv med skulle vara intressant.

Gurra602
Medlem
#124 Skrivet: 23 Sep 2004 17:59

Jaha, och varför ska man lita på dig då? Det är lätt att anklaga andra, frågan är vad du grundar dina misstankar på. "G"

erik
Moderator
#125 Skrivet: 23 Sep 2004 18:52

#121: Laxfiskarn låg ju på 60:e plats? Läs mer om Stegen här: http://pambu.com/schack/chess/?page=stegen/faq

lancer
Medlem
#126 Skrivet: 23 Sep 2004 18:52

Dom får ju använda schackmotor här så det är ingenting att bråka om det var bara det jag menade man blir ingen bra schackspelare själv om man bara låter ett schackprogram flytta pjäserna.Var bor du spelar gärna ett parti mot dig live så får vi se vad d u går för.Du verkar ju vara så stursk med dina inlägg.Så kan vi diskutera vem som använder schackmotor efter spelat parti.har själv fritz7 att analysera mina partier men skulle alldrig falla mig in att låta fritz spela mitt pati mot en motståndar föstår inte vitsen med det förutom i korrschack har spelat mot asvo som för övrigt är väldigt skicklig att spela och att hantera schackmotorer.Har spelat schack i över 20 år så nog ser jag i vissa partier att det används schackmotor men det är ok då får man verkligen inte göra något misstag som för övrigt är nästan övemäktigt mot ett bra program.karpov fick ju bara 3-3 mot junior 8 vad skall då en vanlig klubbspelare kunna göra.

Gurra602
Medlem
#127 Skrivet: 23 Sep 2004 19:07

Undrar vem som är stursk här? Du går ju ut och misstänker andra för falskspel. Jag bor i Falun, och du vet att du spöar mig i schack, så din idè är nog rätt dum. Precis som alla andra idèer du har. Nej, om du tycker att du är så överlägsen i schack så behöver du ju inte spela här. Här lirar vi för att det är kul, och inte för att bli mästare som du verkar tro. Dåliga förlorare är det värsta jag vet och du verkar passa in i det epitetet rätt bra. Det var nog allt för den här gången. "G"

lancer
Medlem
#128 Skrivet: 23 Sep 2004 19:27

Ber om ursäkt Gurra602 jag menar bara att man blir inte någon bättre spelare att låta datorn sköta hela partiet någon dålig förlorare är jag inte det finns alltid dom som är bättre.Ursäktar än en gång om du tog illa upp det var inte meningen.
Hoppas vi kan mötas i något trvligt parti framöver.

zohar
Moderator
#129 Skrivet: 23 Sep 2004 19:37

En av vägarna mot ett bra schacksinne går via humor och skratt. Håller med Gurra om att vi är här för att ha roligt. Låt oss spela "hellre än bra"! Charmen med So är just att jakten på ratingpoäng inte är överprioriterad, utan sekundär.
Säkert spelar flera bland de 20 högst rankade med program, men det är tillåtet. Själv möter jag två spelare på stegen med rating kring 1400 som använder program, så detta är inget specifikt för de som har högst rating. "Program-diskussionen" är dessutom avslutad på Forum (som Erik önskat). Spela dig glad, och avsluta med ett leende. Det är bästa vägen mot kunskap i detta spel! Annars blir det remi i hjärnan.

breschnew
Medlem
#130 Skrivet: 23 Sep 2004 20:08

nä men hejsan ,svejsan! En av anledningarna till att jag endast spelar mot emman är att hon inte fuskar som ni andra hela tiden gör! (fy på er /

theddan
Medlem
#131 Skrivet: 29 Sep 2004 15:06

Är det nån som vet hur många av de som är aktiva på SO också är det på stegen, är det hälften, eller?

Larsa
Medlem
#132 Skrivet: 19 Mar 2005 19:08

Jag tror det är en 10:on del!

tornet
Medlem
#133 Skrivet: 19 Mar 2005 19:36

Jag har nyss kollat -det är hela 180 st. Hur många är det totalt på SO? Som är aktiva? Jag tror många fortfarande är inaktiva. 180 spelare på stegen borde anses vara bra lr?

tegelviken
Medlem
#134 Skrivet: 19 Mar 2005 19:47

Brescnew: vem är det som fuskar och på vilke sätt?

emman
Medlem
#135 Skrivet: 19 Mar 2005 19:55

Breschnew finns inte längre, det där var fr 23 sept. Tyvärr för det var kul att möta honom i schack, saknar honom faktiskt/emman

Larsa
Medlem
#136 Skrivet: 19 Mar 2005 19:55

Brescnev finns inte ibland oss längre...

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.